津々浦々

小浜市地域おこし協力隊Sです。小浜市の魅力、発信していきます!

福井県立若狭歴史博物館

午後、福井県立若狭博物館へ行ってきました!

全然若狭や小浜について知らないので、知識を吸収しようとウキウキしていました。笑

ありがたいことに副館長さんが展示について説明をしてくださりました。

常設展を見てきたのですが、一言で言うと驚きました。

美しく保存されている文化財や資料たち。

わかりやすく展示の工夫がされ、観覧者を意識した展示。

内容も若狭をぎゅっと詰め込んだ面白い内容ばかりで、話を聞きながらメモを取る手が止まりませんでした。

元々民俗学は好きで「遠野物語」を読んだりしている性質だったので、どことなく神話や古事記、土着信仰を感じる空気は新鮮であり興奮しました。

 

是非関東の人や海外の人にも観覧にきて頂きたい内容です!

また、民俗学やお祭り、歴史が好きな方も面白い内容となっていました。

博物館で予習をした次の日、本物のお祭りを見るのも楽しいと思います(*^_^*)

小浜市でお待ちしてます(*・ω・)

+++

I want to Wakasa history museum at afternoon!

I don't know about Wakasa and Obama,I thrill that I'll get new things.

Thank goodness that Assistant director theach a lot of things.

I watched permanent exhibition that wonderful.

They beautifully save cultural assets and materials.

Been devised of clarity dispaly,exhibition was conscious of viewers.

Content is also just tightly packed interesting content but the Wakasa, did not stop the hands take notes while listening to the story.

Since originally was a nature that you have read the folklore is like "Tono story", somehow myths and folk history, air feel the indigenous faith was a fresh excitement.

I recomend to Kanto people and foreign people,please you watch to come!
That wonderful content for folklore,festival and history like people.

when you will come museum after you watch real festival.That's very interesting i think.

I waiting you in Obama city:)

この色はちょっとズルした点です。笑

日本語で書いたことを英語にするのは難しいですね(´・ω・`)

It dificult to translation Japanes to English.